BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Thursday, January 13, 2011

HIDUP ITU SATU PERJUANGAN

Hati ini sekali lagi kembali merindu pada suasana hidup diera persekolahan.. Rindu pada semua sahabat yang pernah berkongsi hidup dengan aku ni.. Kerap juga aku termenung mengenangkan suka duka bersama para sahabat.. Boleh ke agaknya aku mengapai suasana seperti dahulu? Tidak berani untuk aku menaruh harapan yang tinggi, ini kerana ada sebaris ayat yang menentang harapan aku memberitahu bahawa "masa itu tidak boleh diundur".&.’’setiap pngalaman mnggalkn kenangan yg terindah..tp xdpat nk berpatah blik..”


"Satu Perjuangan" & Teman sejati sebuah judul lagu hasil nyayian daripada kumpulan nasyid brothers telah berjaya memberi sedikit semangat dan kecekalan pada aku dalam merempuh hidup yang penuh onak dan cabaran ini.. Selama mana semangat ini mampu bertahan dihati, itu aku tak pasti.. Wallah Hualam!! Semangat aku nie,cepat datang dan cepat jugak pergi.. Apa yang pasti, ini merupakan satu usaha aku bagi mengharungi dan menghargai kehidupan pemberian Tuhan ini.. Syukur Alhamdulillah!!
 

Hidup itu satu perjuangan.. Ini bermakna dalam sesuatu kehidupan tidak akan ada semuanya senang, pasti akan ada susahnya.. Dan begitulah sebaliknya.. Sejauh mana jarak yang memisahkan, namun pada hakikatnya.. Kita semua tetap melangkah seiringan dalam menuju pada jalan Allah S.W.T.. Kerana kita semua adalah satu perjuangan..
Aku nie suka bercakap mengenai keTuhanan.. Padahal kerap kali leka dalam kehidupan.. Memang tidak boleh lari dari kesilapan.. Tapi sentiasa ada kesedaran
Kerana aku masih ada Tuhan..

0 comments: