BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Thursday, January 13, 2011

KASIH KELUARGA


Hehehe.. Tadi cerita pasal anak buah,nie pasal family pulak.. Aritu aku lame tak update blog aku nie.. Bukan ape,aku kumpul idea nak buat story.. Hehehe.. Sekarang aku dah update,sekali aku nak rembat 3 story terus.. Hehehehe.. Jap agi ade 1 lagi story.. Bace jangan tak bace yae.. Heeee..

"KELUARGA BAHAGIA".. Aku dengar perkataan nie pun dah rase kebahagiannye dah.. Korang semua impikan tak keluarga bahagia nie?? "Blawok" laa kalu ade yg cakap tak idamkan keluarga bahagia nie... Indah dan damainye terasa bila kita berada dalam suasana keluarga bahagia nie.. Tak caye?? Cuba lah sendiri.. Hehehe...

Tapi dalam hidup berkeluarga nie,dah memang lumrah alam.. Kita tak buleh nak lari dari dugaannye.. Kite akan diuji oleh ALLAH S.W.T dalam pelbagai cara.. Nie bukan kate hanye pada sesetengah keluarga je yg diuji.. Confirm,semua keluarga pasti akan diuji.. Untuk itu,semua pihak yg menjadi ahli dalam sesebuah keluarga tu perlu lah bijak mengatasinye... Maklumlah,kebahagian sesebuah keluarga tu bukannye terletak ditangan bapak sorang je.. Hehehe.. Macam pernah dengar je ayat nie.. Hehehe...

Kebahagian yg sebenar2nye terletak ditangan ALLAH.. Keluarga perlulah berusaha untuk memperolehinye.. Standardnye laa,dugaan yg datang nie disertakan dengan kenikmatan.. Dia lebih kurang macam pepatah nie laa jugak,".. Kesenangan yg datang selepas kesusahan.." Hehehe...

Pada keluarga yg dapat menghadapi dugaan dengan tenang dan sabar tu,secara tak langsung kasih sayang akan hadir dalam diam.. Malah kasih sayang yg hadir tu lebih kukuh dari sebelumnye... Wooww!! Sasteranye aku.. Hehehe.. Nie bukan aku pandai2 reka yae.. Aku bagitau nie berdasarkan rujukan aku.. Berkongsi ilmu laa katakan.. Hehehe... Bak kata lirik lagu "kasih sayang" (Raihan)...
"...Kasih sayang itu titi,kasih sayang penghubung hati..
Kasih sayang itu penawar,penguat cinta penghapus duka.."

Kesimpulannya,hargai keluarga anda.. Sebelum seorang demi seorang akan pergi menghadap ILLAHI.. Sayangi lah mereka sebaik mungkin.. Walaupun kita mungkin malu untuk melafazkannye,tapi tunjuklah dengan cara dan gaya kita.. Hehehe...

Eh3!! Nape aku buleh tiba2 je buat cerita pasal keluarga nie.?? Hehehehe.. Saje je nak ambik hati family aku nie,kot2 diorang bace ke.. Bodek laa katakan... Hehehe...

0 comments: